מכללת ברק | פסיכותרפיה לימודים | מסלול פסיכותרפיה
אייקון צור קשר
לפרטים נוספים
ולהרשמה ללימודים
השאירו פרטיכם כאן ונשוב אליכם!

פסיכותרפיה

פסיכותרפיה לימודים | מכללת ברק

מטרת הלימודים להעמיק את הידע אודות הקשר בין מערכת הרגשות המודחקים היוצרים חסימות אנרגטיות, הבאים לידי ביטוי במתחים, כאבים, מחלות, הרגשה שלילית ממנה מושפע האדם, ללמוד כיצד לאבחן ולטפל באמצעות טכניקות, התבוננות, שיחה, מגע, אנרגיה, נשימה, מדיטציה, דמיון מודרך, פסיכולוגיה ועוד…

בבסיס ההכשרה: תיאוריות מעולם הפסיכותרפיה המודרנית, בשילוב עקרונות מהפסיכותרפיה הגופנית. השילוב הוא בין החלק הריגשי נפשי לחלק הפיזי.  מאחר וכל חוויה ריגשית יש לה היבט פיזי ולהפך, הסטודנט לומד את השילוב בין השתיים ודרכי הטיפול בהן.

לימודי פסיכותרפיה: מטרות התוכנית

  1. לפתח ולהעמיק את מודעות הסטודנטים לתהליכים רוחניים ונפשיים המשפיעים על  התפתחותם.
  2. להציג בפני הסטודנטים מגוון של טכניקות וגישות המשלבות טיפול רוחני-גופני-נפשי.
  3. לעגן את הניסיון החוויתי בתיאוריה המבוססת על ידע פסיכולוגי ומחקר מדעי .
  4. לפתח את המיומנויות האבחונית והטיפולית של הסטודנטים.


למי מיועדת התוכנית
התוכנית בת החמש שנים, מיועדת לתלמידים המזדהים עם עיקריה ומטרותיה. התוכנית תעניק לתלמיד את ההכשרה הדרושה כדי לטפל.

 

פסיכותרפיה הוליסטית

במגוון הכלים והטכניקות של הפסיכותרפיה ההוליסטית, על כל האחריות והרגישות שהשימוש בהם מחייב.

הסטודנטים בתוכנית יכולים להיות אנשים שזהו עבורם הצעד הראשון בעולם הרפואה ההוליסטית, או מטפלים ותיקים המעוניינים בהכשרה נוספת וספציפית יותר בתחום הפסיכותרפיה.
אנשי מקצוע מתחומים שונים של בריאות הנפש כגון: פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, מרפאים בעיסוק, מורים מהחינוך המיוחד ועוד, ימצאו עניין בחלקים השונים של התוכנית שהינם ייחודיים למסגרת זו, אשר יעשירו ויעמיקו את יעילות הכלים הטיפוליים שברשותם.

דרישות הקבלה למסלול "פסיכותרפיה הוליסטית" :

  1. ראיון אישי עם יועץ המכללה.
  2. ראיון אישי עם ראש המגמה.
  3. תעודת בגרות או תעודת השכלה מקבילה.
  4. טופס הרשמה מלא וחתום.
  5. שאלון בריאות מלא וחתום.


נושאי לימוד:

לימודי פסיכותרפיה כוללים התפתחות אישית במהלך בשנתיים הראשונות ללימודים, יודגש ההיבט החווייתי ההתנסותי והתהליך האישי שעובר המטפל לעתיד.


שנה א'

בשנה זו יושם הדגש על התפתחות אישית דרך מרכזי האנרגיה - הצ'אקרות.
נתבונן ונפתח מודעות לרפואה ההוליסטית ולדרך בה אנו מתקשרים, למערכות היחסים שלנו, ליצירתיות ולאופן בו אנו מנהלים את חיינו היומיומיים. בין הנושאים שיילמדו בשנה זו : מהי אנרגיה, חישת אנרגיה, ערוצים ומרכזים אנרגטיים, המערכות האנרגטיות הבסיסיות של הגוף, צ'אקרות - חוויה אישית ויידע תיאורטי ועבודה עם הילד הפנימי. אבחון ושחרור של חסימות בזרימת האנרגיה, החזרת האיזון וההרמוניה למערכת האנרגטית, ההילה, התחברות למדריך הפנימי, נשימה ושינוי תפיסות ואמונות. בנוסף, נלמד כלים טיפוליים ראשוניים כגון שימוש בקול, רטט, צבע ועוד.

נלמד אבחונים ועקרונות הטיפול במגע, אנטומיה פיסיולוגיה א', עיסוי / רפלקסולוגיה.


שנה ב'

נלמד ראיון מטפל מטופל, שימוש בתמציות פרחי באך, תוך שימת דגש על ההיבטים האנרגטיים של כל אחת מהצ'אקרות, עקרונות אבחון ואיזון, עבודה אנרגטית באמצעות טיפולים זוגיים. נלמד לעבוד עם דמיון מודרך קלאסי, נלמד את שיטת ה- NLP , וכן הדמיה בשיטה טיבטית, הילינג.נעמיק בטכניקות הדמיה נוספות לצורך הליך שינוי עמדות אסרטיביות ועוד. נעסוק בפתלוגיה ובטיפול מגע ככלי נוסף.


שנה ג'

בין הנושאים שילמדו בשנה זו : פסיכולוגיה התפתחותית, תיאוריות באישיות, פסיכולוגיה חברתית, התנהגות אבנורמלית, עקרונות בפסיכותרפיה ועקרונות בטיפול נפשי, התמכרויות - סמים, הפרעות אכילה, טיפול בתדרים אנרגטיים וחישה אנרגטית, שיטות בפסיכותרפיה של מתמכרים, פסיכולוגיה אבנורמלית, פסיכולוגיה של האישיות כצעד לשינוי עמדות, בעקרונות הפסיכותרפיה יחסי מטפל מטופל.


שנה ד'

בין הנושאים שילמדו, פסיכותרפיה הוליסטית, פסיכולוגיה בחינוך, אימנולוגיה, מנת המשכל ומדידתו, מבחני אישיות, בשנה זו הסטודנטים, מתמקצעים בתחומי ריפוי שונים. פסיכותרפיה גופנית/פיסית, שימת דגש על נושאים כגון טיפול בהתמכרויות, עבודה עם חולי סרטן ומחלות סופניות אחרות, נשים מוכות, קורבנות התעללות מינית, בעיות פוריות, ועוד. פסיכותרפיה קבוצתית גישה פסיכודינמית, תפקידי המטפל בקבוצה. הנחיה.

נעמיק בנושאי יחסי מטפל מטופל, נעסוק בלוגותרפיה, פסיכולוגיה לינגוויסטית, שיטות עבודה עם ילדים.נעסוק בריפוי באמצעות שחזור גלגולים.

במהלך שנה זו יבצעו הסטודנטים עבודה קלינית בקליניקת המכללה או במוסדות חיצוניים ויגישו עבודה על לפחות 10 מטופלים.


שנה ה'

בשנה האחרונה ללימודים תתמקד תוכנית הלימודים בשיטות שונות בפסיכותרפיה, כולל הגישה הפסיכודינמית, פסיכותרפיה באומנות, פסיכודינמיקה הוליסטית, תנועה, יצירתיות, פסיכודרמה, פירוש חלומות ובאינטגרציה טיפולית. בסיום יגישו הסטודנטים עבודה על 10 מטופלים וכן יגישו עבודת גמר – תיזה על נושא מסוים בתאום עם המנחה.

למסיימים בהצלחה את המסלול בן חמש השנים של פסיכותרפיה הוליסטית, ומעוניינים להמשיך לדוקטוראט, ניתנת אפשרות לאחר ראיון אישי, להמשיך שנה נוספת שבסיומה תבוצע עבודת מחקר עליה יוסכם עם המנחה, ולאחר אישורה על ידי האוניברסיטה בחו"ל יוענק תואר דוקטורPhD ע"י האוניברסיטה, התעודה מוכרת בארץ ובחו"ל.

פסיכותרפיה הינה מושג כללי אשר מתייחס לטיפול פסיכולוגי מסוגיו השונים ומזוויותיו המגוונות. הפסיכותרפיה מטפלת במקרי חוסר איזון נפשי אשר עשויים לנבוע כתוצאה ממצוקות וממשברים רגשיים, ולצורך כך, היא משתמשת במבחר של גישות ושיטות טיפול, אשר המשותף לכולן היא האינטראקציה המתקיימת בין המטפל למטופל.

התפתחותה של הרפואה ההוליסטית העשירה את התחום בגישות ובתיאוריות טיפול במצבים שונים, אשר על בסיסן צמחו והתפתחו שיטות הטיפול הנוספות. כאשר אנחנו מדברים על פסיכותרפיה לימודים הינו צורך מהותי, למרות שבניגוד לפסיכולוגיה הקלינית, בכל הנוגע לתחום פסיכותרפיה לימודים אינם חייבים להיות אקדמיים, אלא יכולים להתבצע במסגרת לימודים המציעים לימודי תעודה או לימודי המשך בתחום. וזהו אחד מתחומי הלימוד המרכזיים שמציעה מכללת ברק.

פסיכותרפיה- לימודים ואפשרויות

מוסדות הלימוד השונים בישראל מציעים מסלולים רבים ומגוונים ללימודי התחום. בעת ההתלבטות ביניהם, מומלץ להקדיש זמן ולבחון את תנאי הקבלה ללימודים, את היקף שעות הלימוד בקורס או בהכשרה, את רמתם של הלימודים וגם לבחון את רשימת הנושאים הנלמדים. חלקם של הקורסים מוצעים כקורסי העשרה או כהתמחויות לאנשי מקצוע בעלי תואר בתחום (למשל, מטפלים מתחומי טיפול ספציפיים או פסיכולוגים קליניים).

אורכם הממוצע של הקורסים המיועדים לחסרי הרקע האקדמי בתחום הוא מספר חודשים (תקופת מינימום, נכון להיום, של ארבעה חודשים) אולם קיימים גם מסלולים ארוכים יותר, הנמשכים גם שנתיים או שלוש שנים. ערוץ נוסף של מסלולי לימוד מקיפים מוצעים ללומדים במוסדות העוסקים בלימודי הרפואה האלטרנטיבית, אשר בסיומם של לימודים אלה, מוענקת לבוגרים המסיימים תעודת מטפל.

חשוב לדעת!

בתחום פסיכותרפיה לימודים מסודרים אינם מעניקים למסיים אותם תואר פסיכולוג, והבוגרים המסיימים קורס או הכשרה אינם נחשבים לכאלה, ואף אינם יכולים (ואסור להם) להציג את עצמם כפסיכולוגים.

יחד עם זאת, במסגרת התמחותם, הם יכולים לטפל באנשים ולעבוד כפסיכותרפיסטים בתחום ההתמחות שלהם במסגרות השונות - מכונים המתמחים ברפואה משלימה, בתי החולים, קופות חולים, מרפאות פרטיות וכן הלאה. אופציה נוספת אשר עומדת בפני בוגרי לימודי פסיכותרפיה, היא הנחיית קבוצות טיפול בתחומים רבים, כפסיכודרמה, לדוגמה.